It's just me

torsdag den 26. april 2012

Grænser.

Folk har forskellige grænser.. Det ved jeg nu! Jeg har igennem denne uge haft en tysk udvekslings-studerende på besøg, og jeg må sige, at selvom vores lande grænser op af hinanden er normerne nogle helt andre!
Fx er det strengt grænseoverskridende for de tyske gæster, at kalde deres lærer ved fornavn. At man ikke må det, er grænseoverskridende for mig.
Nogle gange kan man blive helt forbløffet over hvordan andre kulturer, som ellers ligner vores egen, kan være så anderledes! Det er en blandet oplevelse nogle gange, men dog en oplevelse.

http://www.stumbleupon.com/su/2UWwfB/:1VK$iabyk:DYKgNvL5/www.kwintessential.co.uk/resources/country-profiles.html/

Dette er en side jeg må benytte mig af, når jeg engang i september skal til Tyskland!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar